Biznes, mężczyźni

Programy lojalnościowe B2B

Funkcją programów lojalnościowych, jak mówi nazwa, jest budowanie i wzmacnianie relacji między dwoma uczestnikami. Najpowszechniejsze są tego gatunku programy, w których działalność gospodarcza usiłuje zbudować lojalność klientów. Zwykle w użyciu są takie narzędzia, jak na przykład specjalne karty, dzięki którym klienci zbierają punkty, naliczane za systematyczne zakupy. Potem takie punkty zamienia się na rozmaite fanty. Analizy wykazały, że dzięki takim działaniom klienci rzeczywiście są zmobilizowani do zakupów i przywiązani do marki. Z tego powodu wiele marek realizuje takie programy, nawet gigantyczne koncerny globalne.

Biznes, mężczyźni
Autor: Biuro Prasowe Starter
Źródło: Biuro Prasowe Starter

Programy lojalnościowe B2B (np.: ) to odmiana klasycznych działań tego rodzaju. W tym przypadku chodzi o stworzenie mocnej więzi pomiędzy dwiema działalnościami gospodarczymi. Wszakże w gospodarce obok więzi konsument-marka działają również kluczowe więzi wymiany usług na linii marka-marka. Programy lojalnościowe B2B mogą być więc bardziej skomplikowane niż klasyczne B2C. Naczelnym zadaniem przedsiębiorstwa, które jest dostawcą jakichś artykułów lub usług dla danej firmy, jest budowanie lojalności, by dostawać stałe zlecenia. To istotne zwłaszcza dziś, kiedy w rodzimej ekonomii pojawia się niepokój i wszystkie firmy próbują zagwarantować sobie pewną przyszłość.

Kliknij tutaj, aby sprawdzić, co podobny serwis udostępnił (http://olejnik.pl/) na opisywany wątek. To z pewnością również Cię zaintryguje.

A jakie kształty mogą mieć programy lojalnościowe B2B? Identycznie jak w przypadku kontaktów marka – projektujemy najlepsze etykiety –klient premiowane są częste zakupy, jednak naturalnie nie używa się kart na punkty. Po prostu raz na pewien czas marka, która dostarcza pewne produkty premiuje kadrowiczów kontrahenta nagrodami. Mogą to być np. wyjazdy do ciepłych państw bądź korzystne zniżki na produkty.

Umowa
Autor: shho
Źródło: http://www.sxc.hu

Gdy pragniesz wdrożyć skuteczny program tego rodzaju, zatrudnij fachowców z agencji marketingowej. Ponadto tacy ludzie mogą wykonywać dla firmy takie złożone prace, jak opieka merytoryczna nad programami lojalnościowymi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *


*