Czy w dzisiejszej rzeczywistości prężnie prosperująca firma może obejść się bez agencji public relations?

Branża PR powstała kilkadziesiąt lat temu, dziś cieszy się największym wzięciem. Mimo to wciąż wiedza zwyczajnych ludzi o tej kwestii jest niewystarczająca. Ludzie nie mają pojęcia, czym tak w zasadzie zajmuje się agencja public relations. Wielu kojarzy pojęcie piaru z klasyczną reklamą, bądź, co jest straszne, z propagandą.

Spotkania biznesowe

Autor: SCA Svenska Cellulosa Aktiebolaget
Źródło: http://www.flickr.com

Podstawowym zadaniem, jakie wykonuje każda agencja public relations, jest wykreowanie relacji pomiędzy danym podmiotem (na przykład marką) a resztą świata (np. klientami).

Ciekawi Cię ten tekst? Jeżeli tak, to odwiedź źródło holowanie opole a przeczytasz tam ciekawe informacje, które na długi czas zapamiętasz.

Trzeba pamiętać, że normalny komunikat marketingowy jest komunikowaniem się jednostronnym. Marka bądź podmiot polityczny tworzą reklamę, a społeczeństwo ją „odbiera”. Nie istnieje w tym procesie komunikacja obustronna. Fundamentalnym aspektem PR zaś jest właśnie odczytywanie komunikatów publiczności i reagowanie. Działania, jakie bierze na siebie agencja public relations, mają jeden naczelny cel – budowanie wizerunku przedsiębiorstwa poprzez prowadzenie skutecznej i pozytywnej relacji z odbiorcami (konsumentami itp.).

W teraźniejszym świecie gospodarczym i politycznym agencja public relations jest niezbędna jak tlen. Odbiorcy komunikatów promocyjnych chcą posiadać relacje z firmą. Jest to wynik gigantycznej popularności cyberprzestrzeni oraz portali społecznościowych. Współcześni ludzie zdają sobie sprawę z tego, że mogą nieustannie komentować decyzje wszelkich firm i pragną, żeby ich opinie były doceniane. Żadne przedsiębiorstwo, które ignoruje oceny swoich klientów, artykułowane dzięki internetowi, nie wygra na obecnym rynku.

Firmy i organizacje partyjne znakomicie o tym wiedzą i dlatego zatrudniają specjalistów od PR, których funkcją jest obserwacja komunikatów zwrotnych i adekwatne reagowanie. Oprócz tego rolą piarowców jest również aktywne kreowanie i umacnianie związku marka-klient poprzez robienie ciekawych konkursów, dostosowywanie oferty do potrzeb i działalność charytatywną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *


*